lördag 6 december 2008

ÖL

Inte fiskerelaterat men en tjänteresa har kommit i mellan och jet-laggen är påväg ut ur kroppen. Försöker summera ner händelserna som följande (med focus på öl då...). Första kvällen tillbringades på BJ's där några BJ’S Jeremiah Red åkte ner. Till kollegorna rekomenderade jag även BJ's Brewhouse Blonde som nästan är en för lättdrucken lager. Andra kvällen tillbringades på Walnut Brewery där det intogs ett några Indian Peaks Pale Ale. Tyvärr inte så mycket annat eftersom man är rätt proppmätt efter en 14oz new york strip steak... Att sedan hålla reda på kvällarna börjar bli lite jobbigt (pga jet-lagg och tidsskillnad, inte mängden alkohol...) men ungefär det följande testades:

Ett gäng
Fat Tyres, en självklar klassiker från New Belgium Brewing som även uppskattades av många andra, från detta bryggeri testades även Mothership Wit, ett riktigt drickbart veteöl modell wise-beer, som jag ibland har svårt för. Har även något minne av att jag testade Sunshine Wheat men är inte riktigt säker (återigen tidsskillnaden här...). En ny sort jag stötte på var Levity Ale från Odell Brewing Co som var riktigt riktigt trevlig. Eftersom bryggeriet i fråga var nytt för mig och jag stötte på ölen av en slump får jag leta upp lite mer sorter vid nästa besök. Någon Buffalo Gold från Walnut åkte nog ner dessutom men tyvärr lämnade denna inget bestående intryck.

Återstår att se vilka tråkningar man får utstå på jobbet nästa vecka då man aggerade guide och vandrade runt kollegorna till bra ställen, och då med focus på bra öl, runt hela hålan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar