tisdag 18 oktober 2011

Från A till B

När andra sitter och planerar sista rycket för året med tävlingar på söderhamn, piren och munksjön så får jag tyvärr fokusera på att packa hus och hem. Jobbet kallar så det blir att omgruppera från ställe A till ställe B under en period. Ställe B i detta fallet den berömda Kiseldalen. Ska absolut inte klaga, mycket är handlar om att ta de möjligheter som dyker upp och möjligheter av denna typen kan man inte tacka nej till allt för många gånger. Tyvärr innebär det att fiskeaktiviteterna mest troligt kommer ligga på sparlåga ett tag framöver. Tyvärr även avbrott i min "comeback" på fiskescenen men det går väl givetvis att göra ytterligare en "comeback" framöver. Förhoppningsvis blir steget mindre framöver än att lägga av som junior och sedan återkomma som senior på en liten (i antal tävlande räknat) scen runt huvudstaden med extremt erfaret folk. Ska inte tas negativt på något sätt! Har verkligen uppskattat att sitta brevid meriterade fiskare även om man blivit mördad i resultatlistan både en och två gånger. Behållningen blir ju så mycket större när man tycker att man får till det.



Hur det blir med bloggningen framöver återstår att se men helt tyst kommer det nog inte bli och jag kommer garanterat följa med vad som händer på avstånd och försöka hålla mig uppdaterad. Kan bara uppmana er som har kunskap, erfarenhet och skriver att fortsätta med det. Uppskattar god läsning och tävlingsrapporter om vad som händer och sker. Mer av sådant! Mer bloggar! Mer vinnarreportage! Mer teknik och framförallt mer öppet berättande om "såhär gjorde jag".

Ska själv försöka summera tävlingsåret och fisket generellt i ett inlägg framöver

När det gäller tävlingar resterande under hösten så var det bara piren som jag hade planerat att ställa upp i och den utgår då givetvis. Söderhamn var jag sugen på men tur i oturen kom jag alldrig med på listan med deltagare då jag inte var med förra året. När det gäller vårsäsongen utgår den med och även individuella SM (om nu ett sådant skulle arrangeras). Kommer förmodligen vara i sverige någong gång då och då men mer utifrån jobbets behov så ev gästspel kommer bli med kort varsel vilket gör det svårt att sikta mot några speciella tävlingar. Feeder Cup skulle annars vara underbart om man kunde få in kombinerat med någon resa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar