söndag 14 juni 2009

Tillbaka!

Tillbaka från värmen och varmt det var... Runt 30 dagtid och härligt svalkande 20 nattetid gjorde nattsömnen lite ansträngd men nu efter en vecka i värmen är man tillbaka till härliga 12 grader och regn. Taxichaffisen var dessutom lagom munter på vädret på vägen hem från Arlanda. 

Väl hemma hade jag ett trevligt avi som låg i brevlådan och tidigare idag hämtade jag ut ett paket med 4 Colmig HM60 filler-tips och en dubbel uppsättning interna teflonhylsor. Till mina nya toppar kör jag intern hylsa med 1,7 mm diameter för elastic runt 1 mm i grovlek och då är toppen helt okapad. Skulle det behövas kan jag gå upp lite i hylsstorlek men första passet får avgöra om det funkar eller ej, huvudsaken är senare att mitt koppkit blir lika med de toppar jag kör merparten av tiden. Till topparna som följde med mitt TP kör jag ett varv och kapar de jämnlångt till runt 150cm (dag skiljer de sig i längden) och kör på interna hylsor på 3,3 mm i diameter. Får märka upp buttdelen på något sätt så jag inte konstant koppar 30 centimeter utanför fiskeplatsen då eftersom koppkittet kommer vara så mycket längre än dessa toppar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar