lördag 25 juni 2011

Kvalitet?

I förberedelser på morgondagens mörtinriktade pass började jag kolla igenom grejerna, bla drog jag upp en ny bella för stickymagg (5mm band) ur förpackningen och spände upp den. Blundade förvisso automatiskt när jag märkte att något var galet så jag såg inte händelsen som sådan men slutsatsen efteråt var att ena armen på bellen dinglade i gummit efter att ha gått av vid handtaget.

Tillverkningsfel? Transportskada kanske inte kan uteslutas även om förpackningen såg okay ut för mig.

Plockade över band och kopp på en annan bella jag hade och skillnaden i konstruktion är rätt stor även om det är samma tillverkare. Ny modell = helgjuten i plast, Gammal = armar i metall som är ingjutet i handtaget av betydligt massivare plast.


Gjuten plast


Gammal vs Ny konstruktion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar