måndag 1 augusti 2011

Höstprogrammet närmar sig

Redan 1:a Augusti och tiden flyger fram känns det som. Har fortfarande runt en månad kvar tills den normala rutinen med arbete osv börjar så än finns tid för fiske. Tyvärr blir det inget LAG-SM för mig detta året om inget oförutsett inträffar med lag nord eller lag syd i Constellation och jag får hoppa in som reserv. När jag började tävla igen under förra årets DM-serie i Stockholm hade jag SM som målsättning så det är lite av en besvikelse att inte komma iväg. Nu är det som det är och det är bara att bita ihop och kämpa vidare. Vila sig i form är inget jag tror på så det är bara att träna, träna och träna lite mer för att göra förhoppningsvis goda resultat framöver.

Närmast i planerna är annars DM-serien med start lördagen den 6:e i Södertälje Kanal och DM 1. Förhoppningsvis blir det trevligt fiske efter lite mört och någon brax och med lite tur håller sig fisken närmare stranden så den är nåbar med långspö eller bolo i branten. Hoppas på att slippa jaga småmört med slider 30 meter ut i 7-8 meter djupt vatten... Har till och med letat fram någon påse löjmäsk och något gammalt löjspö så om det blir småfisk på kortdistans så kommer i alla fall grejerna vara med. DM 2 i det, för mig, nya vattnet Skantzsjön-Hallstahammar ska bli intessant och förhoppningsvis så kan jag testa vattnet innan tävlingen och få en känsla av vad för taktik som gäller.

Schemat för hösten:
2011-08-06 DM 1 Stockholm
2011-09-10 DM 2 Stockholm
2011-09-17 eller 2011-09-18 Landslagskval (siktar på att köra kantmetare en dag om efterfrågan finns)
2011-09-24 DM 3 + DM Lag Stockholm

Söderhamn och Matchman då? Pga att jag inte riktigt vet vad jag ska syssla med när jag är tillbaka på jobbet, eller ens var jag kommer jobba, efter föräldraledigheten så är det inte direkt läge att anmäla sig just nu. Om jag får möjlighet får jag hoppas att det frigörs någon plats pga avhopp under hösten.

Dags att ladda inför tackelknytning och lite fiske i södertälje i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar