fredag 8 maj 2009

I väntans tider....

Så blir man förhoppningsvis med TP då, en galen tysk ska släppa sitt Colmic 607 New Carp till mig för en (vad jag tycker) rimlig slant. Som vanligt är det en risk i och med att man varken är en van TP-användare eller har möjlighet att känna på sakerna innan men eftersom priset är skyst får man chansa lite. Med är som vanligt är några toppkit och i detta fallet är det 3 st Colmic's Filler-Tip med 4 delar. Grejen är tydligen att istället för att som många köra en teleskopisk del 1 och del 2 (där man ofta måste kapa ner del 1 rätt ordentligt) är båda här i en del tillsammans (som då ersätter normala del 1 och del 2) på runt 1,6 meter. Denna sätts då på normala del 3 vilket gör att en Topp-4 når runt 5,7 meter med rimligt (1mm) grov elastic och en intern pfte/bush. 

För framtida extrakitt och reservdelar verkar de flesta grejerna i Colmic's 007-serie passa vilket känns rimligt stabilt då tyska marknaden både har en skaplig begagnadmarknad med dessa och i alla fall extra toppkit är lagervara hos många handlare. Förhoppningsvis har jag grejerna till nästa helg men det återstår att se om jag kan få användning av prylarna då pga lägenhetsvisningen (vi säljer lyan!!). 

För morgondagens pass är grejerna är under packing och förhoppningsvis är det lite mer ordning på prylarna under kvällen. Tanken är att köra lite vårmört på lämpligt ställe med 6:an alt 7:an i runt 2 timmar och sedan flytta boxen några meter på banken och köra ny taktik ytterligare 2 timmar. Allt för att ha två "nystarter" på samma pass. Funderar på om det är dags att inviga feedersäsongen på andra delen av passet men det beror på vad jag tar mig iväg någonstans. 

Någon som ska med? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar