måndag 25 april 2011

Första tävlingen närmar sig

Värmen börjar komma och med detta tävlingarna på vårsäsongen. För mig kommer den se ut som följande:
lör den 30 apr Halacska Open 2011 - Arbogaån
Kommer köra lördagen här och måste prioritera andra aktiviteter hemmavid på söndagen. Roligt dock att komma till ett vatten jag inte fiskat i innan. Blir även upphämtning av förordern från metebutiken.se som kommer ner med samma transport som alla beten from metmask.com. En gissning här är att första utvärderingen av de mäsk jag beställt från Mondal-F kommer komma efter Arboga.

lör den 14 maj Feeder Cup - Nyköping
Återigen ett nytt vatten för mig att prova och även om jag hoppas att det blir landsträckan ska det bli kul att fiska ett vatten som verkar dela metescenen för att få en egen uppfattning. Feederfiske är inte min starka sida direkt men förhoppningsvis kommer jag hem från tävlingen med mycket ny kunskap i bagaget och en dags dedikterad fokus.

lör den 21 maj Norrköping Open - Motala ström
sön den 22 maj Norrköping Open - Motala ström
Med risk för att vara tjatig så återigen ett nytt vatten även om det börjar närma sig mina hemmatrakter. Dock fiskade jag alldrig motala ström som junior utan det närmaste jag kom var stångån i centrala linköping vilket är helt andra förhållanden.
Eftersom jag inte planerar att fiska Örebro Open är söndagen 8:e maj öppen i dagsläget och det skulle vara roligt att slänga ihop en kula i stockholmstrakten. Får återkomma om det om det blir något av. Juni ser annars vidöppet ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar