fredag 9 september 2011

Förberedelser för DM2

Tävlingsdags igen och i morgon bär det av till Skantzsjön i hallstahammar för DM2. Har besökt vattnet en gång innan som jag skrivit om tidigare med lite blandat resultat. Väderleksprognosen just nu ger svaga vindar och moln vilket jag gissar är bra förhållanden för sträckan. Skulle nog inte klaga heller om det blir lätt duggregn så länge man slipper ta fram ett parasoll. Om solen kommer fram och det blir helt stilla så gissar jag att det kommer blir svårfiskat och låga vikter, speciellt på de grundare peggar som finns.

Taktikmässigt är det som vanligt totalt kaos för mig dagen innan men jag har lyckats få i ordning lite grejer för både waggler och feederfiske. För att täcka många scenarior så kommer bilen gå full som vanligt med det mesta i redskapsväg. Mäskmässigt är det som vanligt in in det sista ovisst vad jag ska blanda upp men givetvis blir det någon blandning från Mondial-F med ev lite inslag av Geers. Även om jag ibland blandar mäsket kvällen innan när det är fokus på skimmers så kommer jag nog denna gången blanda upp det på plats när jag ser hur förhållandena är.

Ska bli spännande och se om sjön levererar när 10-15 glada fiskar börjar bomba i mäsk eller om fisken flyr till djupare vatten och det kommer bli tävling i sleeping feeder med vinnare på enstaka brax. Den som lever får se. Det enda som är säkert är att det kommer upp en rapport om resultatet på lördag eller söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar