måndag 12 september 2011

Modifiering av wagglerfästen

Har som jag skrivit om innan haft lite problem med Cralussos wagglerfästen modell "Anti-Tangle". För mig har de snarare varit "Tangle-3000" och speciellt med lättare cralussoflöten har jag haft svårt att kasta rakt med dessa. Wagglern har slumpmässigt gått kort eller antingen åt vänster eller höger. Med en tyngre balsawaggler som tex TopMix Sakaranda waggler eller någon vettig waggler från Dino har problemet varit mindre men i alla fall märkbart och mycket irriterande. Eftersom pinnen i Cralussos wagglerfäste är 1mm exakt så köpte jag med mig lite kolfiberstång från en hobbyaffär idag och löste problemet! Ett tidigare försök att räta ut pinnen i wagglerfästet gav erfarenheten att metallen gav vika och gick av istället för att räta ut sig.

1mm kolfiber stav på 40cm räcker gissningsvis till 20 flötesfästen

Gamla pinnarna urdragna


En ny samling wagglerfästen har uppstått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar