tisdag 27 september 2011

Lunchbrax

Galen som man är skippade jag lunchbiffen och satsade istället på lunchbrax. Fick nöja mig med intag av 3 kanelbullar och pissljummet kaffe stirrandes på en feedertopp. Härligt att äta bullar efter att klippt ner 3hg mask i småbitar men ibland gäller det att prioritera här i livet. Slösade tyvärr bort en hel del tid på jakt efter ett nytt vatten men efter lite letande fick det bli plan B och Ältasjön. Då kärran var med i bilen valde jag att sätta upp på ett nytt ställe som jag tittat på innan. Braxen var snabbt in på platsen och småfisken lyste med sin frånvaro. 10 fiskar och 7-8kg och sedan fick jag ge upp och prioritera jobbet igen. Ren nöjessession, kan inte kalla det feederträning men kul var det när jag äntligen kom på plats.

Siktar på lunchbolo senare i veckan i lämpligt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar